strona główna

ctrl+n oraz PL Studio to dwie marki skupione na zagadnieniach związanych
z architekturą i designem. W swojej pracy skupiamy się na wydobyciu charakteru miejsca, przedmiotu w każdym projekcie koncepcyjnym i jego realizacji. Tworzymy inspirujące, ciekawe i niebanalne projekty. Naszą pracę wyróżnia duża dbałość
o detal i spójność projektów. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie łącząc pracę architektów, projektantów branżowych a także fachowców z różnych dziedzin.

W ramach prac z Inwestorem prowadzimy prace realizacyjne pod klucz.

Patryk Żurawski

architekt IARP

+48 603 175 739

plz@plstudio.com.pl

ul. Wiejska 18/9a, 00-490 Warszawa

Agnieszka Łańko

architekt

+48 668 381 171

agnieszka.lanko@gmail.com

ul. Wiejska 18/9a, 00-490 Warszawa

strona główna

+48 603 175 739
ul. Wiejska 18/9A
00-490 Warszawa

Hotel butikowy PURE-SAND

Ostrowo

Głównym założeniem projektowym było stworzenie nieprzerysowanej bryły, która nie zdominowałaby okolicy. Chęć zaprojektowania architektury wpisującej się w nadmorski krajobraz Ostrowa oraz zaostrzenia Planu Miejscowego skłoniły nas do stworzenia dwóch brył sprzężonych ze sobą ukrytą częścią podziemną. Archetypiczna forma domu była inspiracją dla architektury budynku.

Części naziemne zawierają hol wejściowy z recepcją, restaurację oraz pokoje hotelowe. W części podziemnej zaprojektowano strefę SPA, basen i bar oraz parking podziemny. Funkcje podziemne zostały zorganizowane wokół atrium, którego główną funkcją jest doświetlenie stref rekreacji- jest również przyjemną, intymną przestrzenią dla gości.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Przemo Konopka
Michał Sokołowski

współpraca:
Luiza Anyszka
Bartek Łysikowski

 

 

   

Teatr im. Stefana Żeromskiego. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE

Kielce

Ideą przyświecającą projektowi było stworzenie otwartego teatru, który -parafrazując mistrza- byłby maszyną do grania.

Jego nowa część domykająca dziedziniec formalnie stałaby w kontraście do historycznej tkanki- monumentalnego gmachu teatru z główną salą widowiskową, jednakże uzupełniałaby funkcjonalnie zabytkową część. Byłaby otwartą „fabryką”, która pokazuje złożony proces powstawania spektakli- pracownie, w których przygotowywane są dekoracje, kostiumy czy peruki będące trybikami, których widzowie mogą nie być świadomi. Chcieliśmy, aby cała praca wkładana w każdy spektakl nie była jedynie zapleczem teatru, a stała się jego ważnym atutem- również wizualnym.

Elewacje nowego budynku zostały zaprojektowane w taki sposób, aby oddawać wrażenie przekroju bryły, co zostało podkreślone poprzez stalowe ramy w wyrazie zewnętrznym. Przez przejazd bramny wchodzimy nie tylko do wnętrza urbanistycznego, ale dodatkowo techniczna estetyka nowej architektury tworzy klimat wnętrza maszyny, której praca trwa niemal przez cały czas.

Parter nowej zabudowy to nie tylko pracownie, ale również Mała Scena, której formuła została wzbogacona o większą ilość możliwości użytkowych. Latem ściana Sali otwiera się, a widownia wylewa się na dziedziniec tworząc teatr w bardziej miejskiej, ulicznej formie.

Wejście do nowo projektowanej części zostało zaakcentowane wysokim podcieniem.

Historyczne wnętrza zostały potraktowane w sposób podobny do tego, który widoczny jest na zewnątrz- ogólnodostępne funkcje towarzyszące teatrowi takie jak szatnia, toalety czy recepcja i kasy zostały „pozamykane” przestrzennie w jednobarwne pudełka, które przez mocne odcięcie formalne i materiałowe od historycznych przestrzeni podkreślają atuty i detale wnętrz z epoki.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Agata Bosiacka
Bartosz Zawieja (Pracownia Akustyczna)

współpraca:
Bartosz Łysikowski

   

Wystawa Główna Muzeum Warszawy

Rynek Starego Miasta, Warszawa

Projekt sal ekspozycyjnych Wystawy Głównej Muzeum Warszawy „Rzeczy Warszawskie” zakłada stworzenie miejsca, gdzie łączy się historia i sztuka. Projektowana przestrzeń ma być dostosowana do współczesnego odbiorcy, dla którego prezentowane eksponaty nabiorą nowego znaczenia.

Osiem połączonych ze sobą kamienic będących siedzibą Muzeum Warszawy jest bardzo charakterystyczną przestrzenią dla wystawy głównej. Ekspozycja ma stanowić nowy, dodany element historycznych wnętrz, ma współgrać, a nie konkurować z istniejącą tkanką.

Organizując przestrzeń wystawy głównej zastosowano klasyczne, ascetyczne rozwiązania o współczesnej formie. Zaproponowano użycie szlachetnych materiałów takich jak stal w dwóch kolorach: czarnym i białym, drewno dębowe czy bezbarwne antyrefleksyjne szkło.

http://muzeumwarszawy.pl/wystawa-glowna-rzeczy-warszawskie/zespol-wystawy-glownej-rzeczy-warszawskie/

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,z-kamera-w-skarbcu-warszawy,233043.html

#rzeczywarszawskie

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski

Współpraca:
Karol Bień
Bartosz Łysikowski
Aleksandra Matyas
Marcin Skubiszewski
Marcin Węgrzynek
Janusz Steczkowski
Michał Jędroszkowiak
Marcin Bieńka
Małgorzata Zych
Jakub Sobczyk

   

MUZEUM KSIĄŻĄT CZARTORYSKICH

Kraków

Zaprojektowanie nowej ekspozycji Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie jest pod wieloma względami bardzo trudnym zagadnieniem. Głównym powodem jest, poza różnorodnością zgromadzonych eksponatów, dualny sposób ich prezentacji.

W Sali Wiktorii Wiedeńskiej znajdują się zbiory związane z waleczną historią Polski- romantyczny sposób prezentacji, który odwołuje się do emocjonalnego przedstawienia, do nastroju patriotycznego i gęstego ułożenia eksponatów jest realizowany m.in. poprzez wykorzystanie XIX-wiecznych, pulpitowych gablot oraz gablot wiszących. Część kolekcji jest prezentowana w nowych gablotach, które są w stanie zmieścić więcej eksponatów i dają możliwość i nagromadzenia, co nawiązuje do nurtu romantycznego. Dodatkowo są tworzone plany- po wejściu do Sali widać zbiór siodeł, czapraków i pamiątki po Sieniawskim, za którymi widać namiot ceremonialny ze zbrojami na drewnianych stojakach, których kompozycja została potraktowana scenograficznie, co ma pobudzać emocjonalny odbiór kolekcji. Zaprojektowane dyskretne oświetlenie, dębowa ciemna posadzka i przepełnione eksponatami pomieszczenie jest interpretacją prywatnego muzeum Izabeli Czartoryskiej.

Zupełnie innym nurtem wypełnione jest drugie piętro, które nawiązuje do kolekcji Władysława Czartoryskiego. Artystyczny zakład naukowy potraktowaliśmy w sposób bardzo systematyczny. Wypełnione światłem pomieszczenia, amfilady z galerią oferujące również miejsca do siedzenia i kontemplacji obrazów oraz uporządkowanie zgromadzonych dzieł nawiązuje do myśli przewodniej Władysława Czartoryskiego. Zdecydowano o zmianie dotychczasowego sposobu prezentacji najcenniejszego dzieła- Damy z gronostajem. Poświęcona Leonardowi da Vinci sala również wypełniona jest światłem- jasne pomieszczenie stwarza klimat otwartości, dostępności i dominacji naukowego podejścia do zbiorów nad emocjonalnym i prywatnym.

Sala kawiarni jest przestrzenią ogólnodostępną, dlatego zaprojektowaliśmy jasną, przestrzenną kawiarnię budzącą skojarzenia z szykownymi, ale oswojonymi wnętrzami. Marmurowe blaty zostały zestawione z historyczną okładziną ścienną, miękkimi fotelami oraz ciepłym drewnem lady, na której stoi duża zaoblona witryna z mosiężnym wykończeniem wypełniona ciastami. Całość aranżacji została dopełniona dyskretnymi kinkietami i lustrami w złotych ramach. Zdecydowaliśmy o odtworzeniu dwóch pól sufitu ze sztukateriami, aby wnętrze nawiązywało charakterem do przestrzeni ekspozycyjnych. Obniżony sufit nad częścią barową został wykończony lustrem, co daje wrażenie kontynuacji ozdobnej fasety.

Nowe gabloty zostały zaprojektowane z trzech materiałów- jasnoszare terazzo, bezpieczne szkło antyrefleksyjne oraz detale z blachy w kolorze czarnym. Gabloty stojące mają formę niskich podestów, na których ustawiono podstawki pod eksponaty- całość przykryta szklanym kloszem, którego krawędzie wykończono czarną blachą.
Wnętrze gabloty mikroklimatycznej z Damą z gronostajem zostało wykończone naturalnym kamieniem.

 

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski

współpraca:
Przemo Konopka

 

   

Kościół rzymsko-katolicki na osiedlu Nowe Żerniki

Wrocławiu, Nowe Żerniki

Koncepcja architektoniczno-urbanistyczna kościoła rzymsko-katolickiego na osiedlu Europejskiej Stolicy Kultury Nowe Żerniki we Wrocławiu zakłada połączenie Architektury i Sztuki, ze szczególnym zwróceniem uwagi na proces liturgii i charakter przestrzeni sakralnej.

Proponowana koncepcja zakłada dwie bryły w układzie geometrycznym opartym na kwadratach. Zostały oddalone od siebie w dwóch osiach. Celowym zamiarem było przesunięcie układu z osi całego założenia osiedla. Zależało nam, aby projektowane założenie współgrało z otaczającymi terenami zielonymi, było ich równoważną częścią zamiast epatować swoją funkcją i dominować formą.

Sam budynek kościoła jak i zagospodarowanie działki ma stać się przyjazną, dostępną przestrzenią dla mieszkańców osiedla. Ma być częścią poprzedzającej go strefy kultury i okalającej strefy edukacji. Istotne przestrzenie „pomiędzy” tworzą pola ze zróżnicowaną zielenią wysoką i niską, współgrającą z zaproponowaną nawierzchnią. Mała architektura została zaprojektowana w postaci prostych monolitycznych siedzisk i smukłych słupów, które mogą pełnić rolę oświetlenia zewnętrznego.

 

Konkurs: 2016

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Bartosz Łysikowski
Jakub Sobczyk

   

Muzeum żołnierzy wyklętych i więźniów politycznych PRL

Warszawa, Rakowiecka 37

Głównym celem było połączenie budynków wystawienniczych z pozostałymi, umożliwiając w ten sposób zwiedzającym najbardziej komfortowy sposób przejścia z jednego budynku do drugiego.

Istotnym dla nas było samo ustawienie budynków istniejących oraz ich relacje, dlatego założyliśmy, aby zaproponowane połączenie nie zakłócało zastanej urbanistyki. Staraliśmy się w jak najmniej inwazyjny sposób zagospodarować funkcję odpowiadającą programowi konkursowemu przy jednoczesnym pozostaniu w zgodzie z własną estetyką.

W ten sposób powstał „spacerniak”- korytarz zewnętrzny przylegający do elewacji zabytkowych budynków. Momentami stanowiący z istniejącymi wnętrzami jedną przestrzeń- przykładem jest wnętrze holu głównego, gdzie zdecydowaliśmy się przekłuć okna pomiędzy słupami konstrukcyjnymi tworząc atrakcyjną przestrzeń wejścia oraz zaznaczając styk nowego ze starym.

Połączyliśmy także strefę wystaw czasowych, znajdującą się w parterze jednego z budynków prostopadłego do ulicy Rakowieckiej, z projektowanym spacerniakiem. Dzięki temu uzyskaliśmy ciekawą przestrzeń ekspozycyjną.

Zwiedzający porusza się na styku dwóch przestrzeni, niejako dwóch światów- starego z nowym- mając cały czas kontakt z całością założenia. Zwiedzając wystawę, poruszając się po terenie możemy poczuć barierę, jaką jest pewnego rodzaju zamknięcie oraz bliskość zewnętrza.

 

Konkurs: 2017

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Bartosz Łysikowski

   

Hol wejściowy budynku WEST STATION I

Warszawa

Koncepcja holu wejściowego budynku biurowego West Station I w Warszawie.

 

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Marcin Bieńka
Michał Sokołowski

   

Siedziba firmy Asseco Poland S.A.

Warszawa, ul. Branickiego 13

Projekt 2008-2010

Realizacja 2010-2012

Projekt realizowany w ramach współpracy z HRA Architekci http://hra.pl/portfolio-item/siedziba-asseco/

 

 

   

Siedziba firmy Bowreach

Warszawa

Projekt budynku biurowego pośród zabudowy jednorodzinnej. Forma budynku została zaprojektowana tak, aby wpisywać się w zastany krajobraz. Do zwartej, prostej bryły została zaprojektowana zewnętrzna klatka schodowa, która znajduje się od strony ogrodu. Cały budynek został otynkowany i pomalowany na czarno, przez co stał się eleganckim i stonowanych elementem uzupełniającym ulicę.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Bartosz Łysikowski

   

Przebudowa domu jednorodzinnego

Michałowice, Polska

Projekt rozbudowy budynku jednorodzinnego pośród zabudowy jednorodzinnej. W ramach zastanej istniejącej bryły zaprojektowana została dodatkowa kondygnacja w poddaszu wraz z nową klatką schodową, która ze względów na obowiązującą linię zabudowy musiała zawrzeć się w obrysie istniejącego budynku.

Przebudowany dom stał się widocznym elementem głównej alei Michałowic.

W budowie.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski

Rozbudowa Europejskiego Centrum Zdrowego Oka

Warszawa, Hołubcowa

Projekt rozbudowy Europejskiego Centrum Zdrowego Oka zakłada stworzenie stonowanej bryły o rytmicznym podziale elewacji, która mieściłaby sale zabiegowe i pooperacyjne. Drugie piętro nawiązuje podziałem elewacji do dwóch niższych kondygnacji jednakże ze względu na mieszczącą się w nim funkcję nie wymagającej światła dziennego zaprojektowano rytm płycin zamiast otworów okiennych.

Nowa bryła połączona z istniejącą częścią na poziomie pierwszego piętra tworzy z nią funkcjonalny zespół kliniczny.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Jakub Sobczyk

   

Centrum Lokalne Skwer S. Broniewskiego „Orszy”

Warszawa, Skwer Stanisława Broniewskiego „Orszy”

Koncepcja zakłada połączenie skweru S. Broniewskiego „Orszy” oraz parku Szustra, aby stworzyć jeden zielony, przyjemny obszar na mapie Warszawy. Niestety obie przestrzenie dzieli ruchliwa ulica Puławska z trzema pasami ruchu i torowiskiem tramwajowym.

Skwer Orszy otwiera się na ul. Puławską- zachowano i wyeksponowano tę otwartość jak również jej najbardziej charakterystyczną cechę- wysokie drzewa rosnące prosto z trawnika- bez towarzyszącej zieleni średniowysokiej.

Place podzielone ulicą Puławską połączono szerokim przejściem tuż przy ulicy Różanej. Przejście to jest przedłużeniem istniejącego ciągu pieszego z Morskiego Oka i płynnie przechodzi w ciąg pieszy na skwerze Orszy.

Zaplanowano ujednolicenie posadzki materiałowo i kolorystycznie, a zróżnicowanie jedynie jej faktury w miejscach bardziej wrażliwych jak np. planowane przejście przez ul. Puławską. Zaproponowano jasną posadzkę betonową o charakterystycznej kompozycji płyt.

Planowane centrum lokalne zaaranżowaliśmy w taki sposób, aby dawało możliwość aktywności, relaksu, poczucia przyjemnie spędzonego czasu osobom w różnych grupach wiekowych, szukaliśmy rozwiązań odpowiadających na zapotrzebowania przyszłych użytkowników. Meble miejskie, oprawy oświetleniowe, tworzą spójny salonik miejski.

Elementy kubaturowe centrum lokalnego tworzą trzy pawilony zlokalizowane na skwerze Orszy
w miejscu obecnych lokali usługowych. Niewielkie prostopadłościenne formy wysokością nawiązujące do części parterowej otaczających kamienic zostały przeszklone z czterech stron i przekryte dachem znacząco wystającym po dwóch stronach budynku- zachodniej i wschodniej. Wnętrza pawilonów zostały wykończone w całości w konkretnym kolorze: żółtym , niebieskim i różowym. Każdy pawilon posiada swój kolor przelewający się z posadzki na wewnętrzny trzon i siedziska.  W danym kolorze są także meble zewnętrzne zlokalizowane tuż przy budynku

Konkurs: 2016

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Bartosz Łysikowski

   

Budynek wielorodzinny plombowy

Wrocław ul. M. Bacciarellego

Projekt 2007

Realizacja 2008

Projekt realizowany w ramach współpracy Architektura- Planowanie Paweł Horn

Projektanci:

dr inż. arch. Paweł Horn- Główny projektant

Patryk Żurawski
Maciej Kowaluk

Siedziba firmy w Babicach

Babice

Aranżacja wnętrz siedziby firmy. Przy zachowaniu spójności, każde z wnętrz zostało zaaranżowane według potrzeb Inwestora. Stonowane, naturalne materiały salonu z kuchnią zostały przełamane jasnozielonymi krzesłami sali konferencyjnej. Głównym elementem ciemnej łazienki jest ściana z mchu, wprowadzająca egzotyczny klimat do wnętrza. Poddasze zostało zaprojektowane jako część otwarta.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski

   

Dwa budynki wielorodzinne

Wrocław ul. M. Bacciarellego, K. Olszewskiego

Projekt 2006

Realizacja 2007

 

Projekt realizowany w ramach współpracy Architektura- Planowanie Paweł Horn

Projektanci:

dr inż. arch. Paweł Horn- Główny projektant

Patryk Żurawski,

Maciej Kowaluk

Garderoba. Konkurs

Warszawa

Połączenie sypialni z garderobą to bardzo dobrze funkcjonujący zespół. Trzy projekty pokazują możliwości rozwiązania przestrzennego i materiałowego takich garderób.

W jasnym, surowym wnętrzu sypialni zaprojektowano nieco ciemniejszą „kieszeń” garberoby wykończoną naturalnym drewnem. Dostępna po kilku schodkach budzi wrażenie ukrytej, bardziej intymnej strefy. Została podzielona na dwie części odpowiadające potrzebom obojga partnerów.

Projekt garderoby, której właściciele kochają porządek. Zorganizowane półki i szuflady z ciemnego drewna, precyzyjnie wypełnione ubraniami to obraz, na jaki mogą patrzeć przez szklane drzwi. Powiązanie widokowe, ale również funkcjonalne z sypialnią dodatkowo podkreśla rolę garderoby w dzisiejszym zamieszkiwaniu.

Monochromatyczne wnętrze, drewniana szara podłoga, czarna zabudowa oraz ażurowa ściana to projekt garderoby, której właściciele odnajdują przyjemność z obcowania ze stonowanymi szarościami, które ich uspokajają i wyciszają. Stary skórzany kozioł oswaja nieco chłodne wnętrze. Duże lustra nie tylko powiększają optycznie przestrzeń, ale przede wszystkim służą garderobie, która nie jest jedynie szafą, ale przestrzenią, w której można zaplanować coś więcej niż jedynie strój

 

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski